Carta Setmanal de Josep Miró i Ardèvol: Raons de la campanya sobre Disney i Netflix

Estem desenvolupant la campanya convidant a no consumir serveis i productes Disney i Netfilx. La raó fonamental d’aquesta iniciativa, també desplegada a EEUU que és l’epicentre del problema, concretament l’estat de Geòrgia, no tan perquè aquestes empreses siguin favorables a l’avortament i contribueixin amb recursos econòmics i amb molts dels seus productes d’entreteniment a divulgar-los, sinó per una altra raó cívica que considerem determinant, com és la defensa de la democràcia, de pràctiques contràries a ella.

Molts dels que manifesten insistentment la seva preocupació pels partits populistes aquí, al conjunt d’Europa i als EEUU, partits que competeixen democràticament i amb les mateixes regles de joc, assumeixen amb tota tranquil·litat que unes grans empreses puguin declarar el boicot econòmic a l’estat de Geòrgia perquè la llei per limitar l’avortament que democràticament ha aprovat el seu congrés, no els hi agrada.

En aquesta qüestió no hi ha dubtes, és la voluntat dels ciutadans contra el poder absolut del diner. Si s’accepten aquest tipus de pràctiques la democràcia no té sentit perquè voldria dir que només li fem cas quan respon als nostres interessos. Entenguem-nos, no es tracta de sacralitzar les lleis, que no tenen res de sagrades, es tracta que la nostra oposició a elles es desenvolupi per les vies de la participació, l’opinió, el debat racional i la votació. Una llei que no ens agrada no hem de donar-la per sentada, hem de treballar per modificar-la, però el que no resulta acceptable és la utilització d’armes com la del boicot econòmic. Pel que es veu no en tenen prou amb finançar les campanyes sinó que empreses com Disney i Netflix es volen sentir protagonistes de la lluita contra el dret a la vida.

Podreu trobar AQUÍ un microvídeo de la campanya i us demano que el difongueu al màxim. Aquestes accions permeten desenvolupar el muscle de la participació en la vida pública que dissortadament no és un dels més desenvolupats entre nosaltres els cristians.

A la vida pública hi ha una màxima: les situacions són com un got buit, o l’omples tu o te l’omplen i a més te’l fan beure.

Subscriu-te al Butlletí

Vols dir-nos quelcom?

El teu nom (obligatori)

El teu email (obligatori)

El teu telèfon

El teu missatge

Accepto la política de privacitat

captcha