Tots els fronts estan oberts i demanen voluntaris i recursos

Benvolgut amic/Benvolguda amiga,

Fins quan mantindrem el mite que vivim sota un estat liberal que és neutral, en lloc d’assumir en plenitud que vivim sota un règim que adoctrina i reprimeix els drets a raó de les idees de qui els professa? Només cal veure el programa que fixa per a l’estudi de la història a batxillerat, el Real Decret d’Ensenyances Mínimes sobre aquest cicle que redueix la història a la qual es produeix a partir de 1914 i concentra gran part de l’atenció “a l’estudi de les grans reformes estructurals que va emprendre la II República” i proposa una narració absolutament partidista d’aquell conflictiu període de la nostra història. Són uns estudis de batxillerat on, per exemple, l’alumne desconeixerà tot el que tingui relació amb el descobriment i les ulteriors relacions amb Amèrica o amb la guerra de la independència. En fi, les omissions són tan importants que sembla que hi hagi la voluntat deliberada d’ignorar la història.

T’adjunto la resposta que hem rebut de l’escrit que vaig enviar en nom d’e-Cristians al president del govern espanyol. Et suggereixo que el llegeixis amb atenció perquè significa dues coses. La primera, que s’han pres la molèstia de treballar la resposta. No és ni molt menys l’estàndard habitual. L’altra, el caràcter arbitrari que presideix la visió governamental ara expressada per escrit. En últim terme es pot dir que actuen sobre l’Església perquè aquesta és particularment dolenta en el tema de la pederàstia. I això s’atreveixen a posar-ho per escrit malgrat l’evidència que, com hem explicat amb dades una vegada i una altra, la incidència en aquest delicte de les persones vinculades a l’Església catòlica és mínima, marginal en relació amb la d’altres col·lectius. Per a més escàndol, paga la pena recordar que aquesta carta ens arriba quan a València hi ha un judici obert que afecta la vicepresidenta del govern per un escàndol d’abusos sexuals presumptament comesos pel seu exmarit, i que ella, segons l’acusació, hauria intentat ocultar. I és que és una evidència que una part important dels casos de pederàstia es donen en àmbits i amb persones que pertanyen a l’administració pública en una proporció molt superior a l’eclesial. Però aquest fet, que seria el propi perquè l’abordés el Defensor del Poble, és ignorat. Perquè cal afegir que en l’encàrrec a aquesta institució hi ha un altre gran interrogant jurídic. La seva missió de control és per defensar els drets dels ciutadans amb relació a l’administració, i no per actuar sobre els ciutadans, com passa en el cas de la pederàstia i l’Església. Potser el Congrés dels Diputats, d’on va sortir l’acord, i el mateix Sr. Gabilondo, Defensor del Poble, no tenen present que fa molt temps que es va produir la separació entre Església i estat, i que aquesta és societat civil.

Per si no fos prou, el govern de la Generalitat comet una nova irregularitat per intentar liquidar del tot la classe de religió. Ho fa utilitzant el sistema administratiu, que és el que aplicaven els règims de l’àrea de l’URSS en la seva fase més madura. Ja no hi havia persecució religiosa, el que hi havia era la utilització d’elements administratius per fer la vida impossible a l’Església i als seus seguidors. En aquest cas, el que ha decidit la Generalitat és liquidar del full d’inscripció a l’escola, el requadre que permetia demanar la classe de religió, que com és sabut és d’oferta obligatòria per a tots els centres i d’acceptació voluntària per part de les famílies. Si no hi ha requadre on formular la petició, no hi ha petició i, per tant, el centre pot dir que no té demanda per a la classe de religió. És una il·legalitat fragant i diu molt de la mentalitat que impera a la Generalitat en relació amb l’àmbit catòlic.

Totes aquestes qüestions no podem passar-les per alt i per això continuem actuant i cercant aliances, per fer front a aquestes accions governamentals que volen liquidar el catolicisme de la nostra vida col·lectiva.

Encara treballem perquè la comissió estudiï el delicte de la pederàstia en totes les seves dimensions, única manera, cal afegir, que les conclusions poden tenir eficàcia.

I també començarem a actuar en relació amb la iniciativa de la Generalitat per liquidar la classe de religió a l’escola.

El teu ajut i col·laboració són fonamentals perquè són d’ells d’on neix la força de la resposta.

Comencem una fase de petició d’ajut econòmic per fer front, sobretot, a les despeses de caràcter jurídic que comporten tot aquest tipus d’accions.

Et demanem que quan rebis la petició d’ajut, poc o molt, hi contribueixis.

Entrades relacionades